maafkan ana kalau ada salah silap :)

maafkan ana kalau ada salah silap :)

snow

anime


Jumaat, 19 Jun 2015

Next step 01

Assalamualaikum..

aku dah jadi lepasan SPM, dah tinggalkan zaman persekolahan yang banyak mengajar aku untuk meneruskan kehidupan di dunia luar yang lebih mencabar..

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah untuk setiap hikmah yang Allah hadiah kan padaku.

perjalanan kehidupan yang sangat teratur dan menarik. semoga aku hidup hanya kerana Dia. Melakukan sesuatu hanya kerana Dia

_______________________________________

  Lepas je tamat sekolah, aku menganggur selama sebulan. Lama jugak aku habiskan masa dekat rumah.. memang tak rancang apa-apa untuk buat waktu cuti tu. Kerja ke ape ke.. 

 Aku pun mula isi borang untuk ambil STAM di Maahad. Tinggi jugak harapan aku nak masuk situ. Happy sebab dapat pi interview..
  
Tunggu punya tunggu result interview.. tak dapat.. memang takde rezeki aih nak buat guane kan..
Then I Changed my mind.. 

"Nak study kat pondok lah sementara dapat result SPM ni "

19 Januari 2015 : Aku daftar di Madrasah

Aku pergi kat madrasah tu bukan ibu ayah yang hantarkan tapi pakngah..

Aku betul-betul nak study kat situ.. asalnya memang nak fokuskan pada hafazan Al-Quran bila dah masuk situ rupanya lebih kepada ngaji Alim.. sebelum ni aku tak tau pun pengajian macamtu.. Alhamdulillah.. Aku suka ada dekat madrasah ni

Hari demi hari, aku blaja.. tibalah hari untuk ambil result SPM.. seminggu sebelum tu aku dah mula sedih sebab mungkin aku dapat sambung belajar kat tempat lain..

Sedih serious sedih.. tapi I Done My Istikharah.. and decide to stay at there..

Ape yang aku buat keputusan ni dah dapat restu ayah ibu.. Alhamdulillah

Aku mula ubah cara kehidupan aku ke arah yang lebih baik, inshaa Allah

Moga Allah redha :)







Tiada ulasan: